terça-feira, 7 de janeiro de 2014

O Livro de Mirdad 10

Lectorium Rosicrucianum

10

Acerca do julgamento e o dia do juízo

Mirdad: Não há em minha boca julgamento, e sim a Sagrada Compreensão. Não vim pra julgar o mundo, antes foi para desjulgá-lo, pos só a Ignorância gosta de vestir a beca e o capelo, expor a lei e aplicar penas.

O mais impiedoso juiz da ignorância é a própria ignorância. Consideremos o homem. Não tem ele, naignorância, se divido em dois, atraindo assima morte para si bem como para todas as coisas deste mundo divido?

Em verdade vos digo: não há Deus e Homem, mas sim Deus-Homem ou Homem-Deus. Só há o Um. 
A unicidade de Deus é a eterna lei de Deus. É uma lei que por si se cumpre. Não a necessidade de cortes de justiça nem de juízes que o proclamem e suatentem sua dignidade e sua força. O Universo - o visível e o invisível - é uma só boca a proclamá-lo para os que têm ouvidos para ouvir.    

Não é o mar - conquanto vasto e profundo - uma só gota?

Não é a terra - conquanto lançada tão longe - uma só esfera?

Não são as esferas - conquanto tão numerosas - um só universo?

Também a humanidade é um só homem. Semelhantemente, o homem, com todos os seus mundos, é uma unidade completa.

A unicidade de Deus, meus companheiros, é a única lei do Ser. O outro nome que se lhe dá é Amor. Sabê-la e nela habitar no não-ser, ou seja, na morte.

A vida é colher. A morte é espalhar. A voda é ligar. A morte é desligar. Eis por que o homem - o dualista - está suspenso entre duas, pois ele colhe, mas somente espalhando. Ele liga, mas somente desligando. Ao colher e ligar, ele guarda a Lei; e sua recompensa é a vida. Ao espalhar e desligar, ele peca contra a Lei; e sua amarga recompensa é a morte.

No entanto, vós, autocondenados, sentais-vos para julgar os homens que já estão, como vós, autocondenados. Que horríveis juízes e que horrível julgamento!

Menos horrível seriam dois sentenciados, cada qual condenando o outro às galés.

Menos ridículo seriam dois bois no jugo, cada qual dizendo ao outro: "Eu o poria no jugo".

Menos macabro seriam dois cadáveres, em uma cova, trocando entre si condenações à cova.

Menos digno de compaixão seriam dois cegos a arrancarem-se, mutuamente, os olhos.

Evitai sentar-vos na cadeira do julgamento, meus companheiros, pois para pronunciardes um julgamento contra alguém ou alguma coisa, não somente deveis conhecer a Leie viver de acordo com ela,as também ouviro testemunho. E a quem ouvireis como testemunha, em qualquer caso que se apresente?

Chamaríeis o vento para depor em juízo? Pois o vento auxilia e instiga qualquer ocorrência debaixo do céu.

Ou citaríeis as estrelas? Pois elas estão a par de tudo que sucede no mundo.

Ou enviaríeis intimações a todos os mortos desde Adão até hoje? Pois todos os mortos estão vivendo nos vivos.

Para ter um depoimento completo emqualquer caso, o cosmo precisa ser a testemunha. Quando puderes levar o cosmo à corte, não necessitareis de cortes. Descereis da cadeira de juiz e deixareis que a testemunha seja o juiz.

Quando conhecerdes a todos, não julgareis ninguém.

Quando puderdes ajuntar nos mundos, não condenareis nem mesmo um daqueles que espalham; porque então sabereis que espalhar condena aquele que espalha, e, em vez de condenar o autocondenado, esforçai-vos-eis para que a condenação lhe seja revelada.

Muito sobrecarregado está o homem agora com cargas que a si mesmo se impôs. Áspera e sinuosa é a sua estrada. Cada julgamento é uma nova carga, tanto para quem julga, como para quem é julgado. Se quiserdes que vossa carga desapareça, mergulhai e perdei-vos unicamente na Palavra. Que a Compreensão guie vossos passos, se quiserdes que vosso caminho seja reto e suave.

Não é julgamento que vos trago em minhas palavras, mas a Sagrada Compreensão.

Bennoom: E o dia do Juízo?
Mirdad: Cada dia, Bennoon, é um dia de juízo. A conta corrente de cada criatura entra em balançoa cada abrir e fechar os olhos. Nada fica escondido. Nada deixa se ser pesado.

Não há pensamento, ação ou desejo que não seja registrado no pensador, no agente ou no que desejou. Nenhum pensamento, nenhum desejo, nenhuma ação ficam estéreis neste mundo, mas todos reproduzem-se de acordo com sua espécie e sua natureza. Tudo o que está de acordo con a Lei de Deus é colhido para a vida. Tudo o que a ela se opõe é colhido para a morte.

Teus dias não são todos iguais, Bennoon. Alguns são serenos; são a colheita das horas bem vividas. Alguns são nublados; são a dádiva das horas meio adormecidas na morte e meio alertas na vida.

Há outros que te fustigam na tormenta, com coriscos nos olhos e trovões nas ventas. Esmagam-te de cima; chicoteiam-te de encontro ao solo e fazem-te para a direita e para a esquerda; achatam-te de encontro ao solo e fazem-te comer o pó e desejares jamais haver nascido. Estes são os frutos das horas gastas em oposição propositada à Lei.

Assim é o mundo. As sombras que já ameaçam desde os céus não são em nada menos sinistras do que aquelas que anunciam o Dilúvio. Abri os olhos e vede.

Quando observais as nuvens encaminhando para o Norte, sopradas pelo vento Sul, dizeis que elas trazem chuva. Por que não sois tão sábios em observar a direção das nuvens humanas? Não podeis ver até que ponto pa homens se enrascaram em suas próprias redes?

O dia de desenrascar está próximo. E que dia de prova vai ser!

As redes dos homens têm sido tecidas com veias do coração e da alma, durante muitos, muitíssimos séculos. Para livrar os homens de suas próprias redes, será preciso rasgar-lhes as carnes; o próprio tutano de seus ossos terá de ser esmagado.
E os próprios homens terão de rasgar, eles mesmos, suas carnes e esmagar, eles mesmos, seus ossos.

Quando as tampas das panelas forem levantadas - como certamente serão - e quando as panelas despejarem seu conteúdo - como certamente o farão - onde esconderão os homens sua vergonha e para onde fugirão?

Nesse dia os vivos invejarão os mortos, e os mortos amaldiçoarão os vivos. As palavras dos homens lhes ficarão presas na garganta, e a luz se congelará em suas pálpebras. De seu coração sairão escorpiões e víboras, e eles gritarão, atemorizados: " De onde vêm estas víboras e estes escorpiões?", esquecidos de que os haviam criado e alojado no coração.
Abri os olhos e vede. Mesmo nesta Arca, destinada a ser um farol para o mundo que tropeça, há lama demais para que se possa passar. Se o farol tornou-se uma armadilha, quão terrível deve ser o estado dos que se encontram no mar!

Mirdad construir-vos-á uma nova arca. Exatamente aqui, neste Ninho, ele a criará e estabelecerá. Deste Ninho voareis para o mundo; não levando aos homens um ramo de oliveira, mas a vida inexaurível. Para isso devereis conhecer a Lei e guardá-la.
Zamora: Como conheceremos a Lei de Deus e a guardaremos?


Lectorium Rosicrucianum

10

About the trial and the day of judgment

Mirdad : There is no judgment in my mouth , but the Holy Understanding . I came not to judge the world, but it was for desjulgá , pos Ignorance only like to wear a cap and gown , exposing the law and impose fines .

The most merciless judge of ignorance is ignorance . Consider man. Not have it , naignorância if divided in two , attracting Assima death to yourself and to all things of this world divided ?

Verily I say there is no God and man , but God-Man or Man-God . There is only the One
The oneness of God is the eternal law of God . It is a law which itself is fulfilled . No need for the courts or the judges proclaim suatentem and dignity and your strength . The Universe - visible and invisible - is one mouth to proclaim it to those who have ears to hear .

There is the sea - although vast and deep - a drop ?

Not the land - although released so far - one ball ?

Are not balls - while so many - one universe?

Also humanity is one man . Similarly, the man with all his worlds , is a complete unit .

The oneness of God , my comrades , is the only law of Being The other name that gives you is Love. Know it and dwell on not being, ie , death .

Life is spoon. Death is spreading . The voda is calling. Death is off . That is why the man - dual - is suspended between two as it reaps , but only spreading . It connects , but only shutting down. When harvesting and power , he keeps the Law , and his reward is life. By spreading and off , he sins against the Law , and his reward is bitter death .

However , you, autocondenados , Sentai you to judge men who are now , like you, autocondenados . What horrible judges and horrible judgment!

Less horrible would be two convicts , each condemning the other to the galleys .

Less would be ridiculous two oxen in yoke , each saying to the other : "I would put the yoke."

Less macabre would be two corpses , in one grave one another with sentences pit.

Less worthy of compassion would be to pluck two blind - mutually eyes .

Shun you sit in the seat of judgment , my companions , as to utter a judgment against someone or something , you should not only know the Leie live according to her, also ouviro testimony. And who will hear as a witness in any case that presents itself ?

The wind would call to testify in court ? As the wind aids and instigates any event under heaven .

Citaríeis or the stars ? Because they are aware of everything that happens in the world .

Or enviaríeis subpoenas to all the dead from Adam until today? For all the living dead are alive.

To have a full testimony emqualquer case, cosmo to be the witness . When you can bring the cosmos to the court , not need to depend cuts . Go down the judgment seat and shall leave the witness be the judge .

When conhecerdes everyone, no one can judge .

When ye can gather in the worlds , not even one of those condenareis spreading , because then you will know that he who condemns spread spreads , and instead of condemning autocondenado , strive for the lo - sentencing is revealed to him .

The man is heavily burdened now with loads that are imposed himself . Rough and winding is your road . Each trial is a new charge , both to the judges as to who is judged . If you desire that your cargo disappears , and necessary lose Immerse yourselves in the Word alone . Understanding that guide your steps , if you wish that your path is straight and smooth .

Not judging , I bring you my words , but the Holy Understanding .

Bennoom : And the Day of Judgment ?
Mirdad : Each day, Bennoon , is a day of judgment . The current account every creature comes into balançoa each open and close eyes . Nothing is hidden . Nothing stops it being heavy.

There is no thought, action or desire that is not registered in the thinker, the agent or as desired . No thought , no desire , no action shall be sterile in this world , but all reproduce according to their kind and nature . All that is in accordance with the Law of God is harvested for life . All that she is opposed to the death is harvested .

Your days are not all equal , Bennoon . Some are quiet , are the harvest of well experienced hours . Some are cloudy ; are the gift of half asleep and half hours in the death alerts in life.

There are others that afflict thee in the storm , in the eyes with hot thunderbolts and lightning the nostrils . Crush you from above; whip yourself against the ground and make yourself right and left ; flatten yourself against the ground and make you eat dust and wish to never have been born . These are the fruits of hours spent in deliberate opposition to the Law

So is the world . The shadows that now threaten from heaven are nothing less sinister than those who proclaim the Flood. Open your eyes and see .

When you observe the clouds heading for the north , the south wind blowing , you say they bring rain. Why are you not so wise to observe the direction of human clouds ? You can not see the extent to which pa enrascaram men in their own networks ?

The day is near desenrascar . What day of the event will be !

The networks of men have been woven with veins of the heart and soul for many , many, many centuries . To rid men of their own networks , you need to rip them meat , the marrow of his bones will be crushed himself .
And men themselves will have to tear themselves , their flesh and crush themselves , their bones .

When the lids of the pots are raised - as it surely will - and when the pots pouring its contents - as surely will - where men hide their shame and where to flee ?

On this day the living will envy the dead , and the living dead curse . The words of men become trapped them in the throat , and the light will freeze on your eyelids . Your heart will come out scorpions and vipers , and they cry , frightened : "Whence come these vipers and scorpions these ? " , Forgetting that they had created and lodged in his heart .
Open your eyes and see . Even in this Ark , designed to be a beacon to the world that stumbles , there is too much mud so you can spend . If the lamp has become a trap, how bad the state to be found in the sea!

Mirdad will build a new ark unto you . Right here in this nest , he will create and establish . This voareis to the world 's Nest , not to men taking an olive branch , but the inexhaustible life. For this you shall know the Law and save it .
Zamora : How can we know God's Law and will guard ?